Wednesday, November 13, 2013

KEBAIKAN MENYELURUH OMEGA 3

APAKAH OMEGA 3?

Omega 3 merupakan salah satu jenis lemak yang sangat diperlukan oleh tubuh. Sayangnya, badan kita tidak dapat menghasilkan sendiri jenis lemak ini.

Para ahli gizi menyatakan bahawa tubuh memerlukan sekitar 300 mg Omega 3 per hari. Omega 3 sebagian besar dapat dijumpai pada ikan-ikanan seperti ikan Salmon, ikan Tuna, ikan air tawar, Makerel, Hering, ikan Tenggiri, dan ikan sarden. Selain itu, Omega 3 dapat dijumpai pula pada makanan yang berasal dari tumbuhan seperti minyak dari Raps, kacang Kenari, Walnuts, Alpukat, Bayam, minyak Canola, dan kacang Kedelai.

APAKAH KEBAIKAN OMEGA 3?

Cuba tengok gambar di bawah ni :


Banyak kan fungsinya.

JANTUNG :  Omega 3 mengawal paras kolestrol dalam badan. Jadi ini akan mmastikan paras kolestrol dalam badan adalah dalam keadaan yang stabil. Risiko penyakit jantung dan stoke dapat dikurangkan. 

DIET :  Omega 3 berupaya meningkatkan metabolisma badan. Kandungan Omega 3 di dalam darah juga memberi kesan tindakbalas kepada tubuh supaya mengguna lelemak di badan sebagai punca tenaga. 

Bukan itu sahaja, minyak ikan (Omega 3) ini juga mampu mengawal nafsu makan bagi mereka yang mahu membuang lemak di badan. Kunci kejayaan bagi menurunkan berat badan adalah kebolehan seseorang mengawal selera makan. Leptin (di dalam Omega 3) inilah yang akan beri signal kepada otak dan mengehadkan rasa lapar seseorang.

MENCERGASKAN OTAK : OmegaGuard selain mengandung omega-3 ia juga mengandung DHA ( docosahexaenoic acid ) yang berkaitan dengan kecerdasan otak. 

Oleh sebab itu kita harus berusaha memenuhi keperluan otak anak akan omega-3 dan DHA. Untuk anak yang susah makan, Anda juga boleh mencampurkan omega guard dalam mkanan anak anak untuk menambah nafsu makan pada anak. So dapat dua kebaikan..iaitu yang pertama sebagai vitamin untuk kecerdasan otak pada anak dan yang kedua sebagai vitamin penambah nafsu makan.

IBU MENGANDUNG DAN MENYUSUKAN : DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak. DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.

Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA. 

Atas sebab ini pakar mencadangkan supliment Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri. 

Ada yang ambil neurogain untuk fungsi yang sama seperti omegaguard. Tetapi omegaguard sudah tentunya memberi pulagan yang lebih baik. KENAPA?

Harga yg super duper jimat 
Contohnya, untuk satu botol neurogain RM50 untuk 30 biji tahan sebulan..tetapi untuk Omegaguard Shaklee harnya ialah RM130 untuk 90 biji tahan 3 bulan.haa kan dah kata jimat. Yet boleh dapat harga lagi murah. sebb yg ni harga retail. kalau harga dengan saya lain. i bet lagi murah :)..Neurogain rm1.67/biji..OmegaGuard Shaklee rm1.40/biji..best best

Asid omega 3 yang lengkap
Berbanding produk minyak ikan yang lain, omega guard merupakan minyak ikan paling tulen didunia yang mengandungi 7 jenis asid omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.

Sajian yang lengkap
Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905 mg asid lemak omega-3 EPA dan HDA

Proses Penghasilan yang selamat
Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB – merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik.

Cuba tengok kat bawah ni cara proses pengahsilan omegaguard :)



Make sure yang kita dapat adalah omega 3 bukan minyak ikan yang terlebih.heh


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
___________________________________________


Azie
 | Shaklee Independent Distributor [ID No : 927644]
0193024055|eiza_azie@yahoo.com

No comments:

Post a Comment