Tuesday, November 19, 2013

GLA COMPLEX VS EPO

Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera. Ok hari ni Azie nak cerita tentang GLA ataupun Asid Gama LInolik. APA tu GLA?? GLA merupakan salah satu asid lemak perlu yang dikategorikan juga sebagai omega 6. GLA boleh diperolehi dari diet seharian kita..cthnya sayuran. Badan kita mengahsilkan GLA dari linolik asid dengan bantuan enzim Δ6-desaturase (D6D). Walaubagaimanapun, GLA akan berkurangan apabila kekurang enzim ini. BAGAIMANA? Apabila umur semakin meningkat dan diet seharian kita yang tak seimbang.

Azie yakin semua orang pernah mendengar dan menggunakan EPO ataupun Evening Primrose Oil. Tau x dalam EPO ada ape?heh..mestilah ada GLA jugak. Kerana GLA ni kite boleh ekstrak dari pelbagai sumber antaranya EPO, Borage seed, blackcurrant dan lain2.

Fungsi GLA?



Banyakkan fungsinya. Bagi Azie GLA ni sangat bagus untuk wanita. bukan maksudnya lelaki xboleh consume tetapi kebaikannya banyak pada wanita. MENGAPA? Kerana GLA membantu stabilkan hormon. Melambatkan proses menopuse dan membantu mengurangkan masalh PMS dan masalah period. Bagus kan. Azie mmg sgt recommend kan bagi wanita di luar sana untuk amalkan GLA dari awal. Kerana ia bagus untuk dalaman wanita. Adik azie yg berumur 14 tahun pun dah start ambil GLA ni :)

Jadi kenpa SHAKLEE memilih BORAGE SEED sebgai sumber GLA nya? JAwapanya mudah..kerana kandungan GLA di dalam BORAGE SEED adalah paling tinggi :)



Selain tu kelebihan GLA COMPLEX in juga ialah :
1- Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6
2- Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya
3- Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard - iaitu antioksidan semulajadi yang telah dipatenkan
4- Bioavailabitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap ke dalam sel dan tisu dengan  lebih baik
So kesimpulannya..SHAKLEE juga mempunya produk yang sama seperti produk EPO dipasaran tetapi dengan lebih tinggi kandungan GLA nya..which is much better kan?..ia dipanggil GLA COMPLEX :)


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
___________________________________________


Azie
| Shaklee Independent Distributor [ID No : 927644]
0193024055|eiza_azie@yahoo.com

No comments:

Post a Comment