Tuesday, November 25, 2014

SET BERPANTANG PILIHAN HATI



Assalamualaikum w.b.t & selamat sejahtera,

Now I’m in 35 weeks. Alhamdulillah..In Shaa Allah xlame lagi lah. Saya saja nak berkongsi dalam blog ni set berpantang pilihan hati saya. Masing2 mesti ade set berpantang pilihan sendiri kan?? 

Waktu melahirkan Alisha dulu..saya beli jamu mak dara. Tapi nmpknye xsesuai dengan saya. Sebab sembelit dan waktu tu Alisha prolong jaundice. So dalam 2 minggu jugak saya xmkan pape supplement ataupun herba. Luaran je yg digunakan param dan pilis. Itupun jarang2 :P Boleh dikatakan pantang waktu anak pertama main2.huu..tapi bab makan memg jaga betul2. Mak mentua mmg masak yg boleh je. Tq mak :) Pastu makan xboleh tambah2..xblh mkn nasi seblum pukul 7 petang..ikutkan xboleh baring ..kene sandar pada bantal yang disusun tinggi2 untuk jaga Rahim kalau xsilap. Ini xsure. Tapi seriously cakap saya xblh ikut yg bab baring tu.hihi..badan penat sangat. After 2 weeks baru tau pasal set pantang Shaklee dan Alhamdulillah it works on me and my baby. Wktu tu blum jadi SID lagi so beli kat kak ira yang comel dan baik hati ni..heh. Alhamdulillah..So sampai skrg lh dgn Shaklee n time pregnant ni pun wajib ambil Shaklee sampailah dah jadi pengedar shaklee yang sah:)

Ok untuk anak yg kedua bakal lahir ni..saya dh xnak jadi yg mcm 1st dulu. Saya nak make sure everything prepared. Penting sangat untuk kita buat list apa yang kite perlukan. Lagi lewat kita buat lagi susah dan sikit pilihan yang kita ada. Macam saya, start masuk 31weeks je saya dah start survey dan saya memg dh ada bajet tersendiri untuk set pantang yang xmelebihi berapa RMXXX.hii..Untuk kali ni saya amik set pantang yang campur2. Setelah survey punya survey di online dan rakan2..makanya saya buat keputusan untuk ambil set luaran berpantang dari Nona Roguy dan Anugerah. Total dengan harga RM193. Ni tahan sebulan..best kan.hii. Pastu set dalaman saya masih setia dengan Shaklee dgn total RM192..yg ni tahan 4 bulan ke 6 bulan. So lebih kurang sebulan hnya spend RM192/5 bulan = 38.40J So total kesemuanya RM385.

Untuk Nona Roguy saya beli dari Beauty body Confinement (BBC) https://www.facebook.com/ice300508?fref=ts&ref=br_tf , saya ambil mandian herba, lulur herbanika dan bengkung dari BBC sendiri (dulu guna yang mak mentua punya). So kali ni ada dua kalau lagi satu basuh. Untuk Anugerah  https://www.facebook.com/pages/Set-Bersalin-Anugerah/138088053059837 pulak saya amik minyak telon, pilis dengan losyen apple. Yg Anugerah punya semuanya bau dia best2 belaka!xsabar nak pkai,hii..

Untuk set dalaman pulak saya ambil Shaklee iaitu zinc untuk sembuhkan luka dgn cepat, bcomplex for energy, ostematrix untuk membantu pelawasan dan memenuhi kalsium anak yg tgh mnyusu dan vitamin c supaya muka xdelah Nampak pucat sgt. Yang set dalman Shaklee ni amik dari saya sendiri sebb saya adalah pengedar Shaklee.heh..Kali ni jugak saya nak cuba minuman akar herbanika dari Nona Roguy. Ade jugak terselit yg tradisional untuk set dalaman.Heh..

So after sy habis berpantang nanti saya share testimonial untuk semua ni ok. Tapi yg Shaklee ni dah ada…sebb dulu anak 1st dah guna Shaklee..boleh tgk sini… http://pipibulatbulat.blogspot.com/2013/07/kisah-set-berpantang-shaklee.html
 
Korang klau nak dapatkan harga kasih sayang untuk set berpantang Shaklee whatsapp lah saya di 0193024055 ok. Set Shaklee ni mesra alam ..sesuai untuk baby dan ibu. Kalau baby ada kuning pun masih boleh on makan. Xde masalah. In Shaa Allah..

Mudah2an kita semua dapat berpantang dan mencapai misi slim dengan jayanya.haha :P


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
_________________________________________________________________________________


Azie
| Shaklee Independent Distributor [ID No : 927644]
0193024055|eiza_azie@yahoo.com



No comments:

Post a Comment