Friday, July 5, 2013

Kisah Set Berpantang Shaklee


Assalamualaikum, سلام, Salam Sejahtera, Greeting, வாழ்த்துரை,欢迎 kepada anda semua. Harini nak berkongsi pengalaman sewaktu berpantang. Pengalaman pertama selepas mendirikan rumah tangga. Alhamdulillah cahaya mata kami Nur Alisha bt Mohd Zin telah selamat dilahirkan pada 1 November 2012 di Hospital Kulaijaya.


oooooooooooooooooooooooo

Lagi sebulan melahirkan Alisha, barulah say start mencari produk produk untuk digunakan dalam berpantang nanti. Memang banyak sangatttttt pilihan produk dengan pelbagai range harga. Dari yang murah sampailah mahal. semua adaaaaaa.eheh..Memang xtau nak pilih set berpantang yang mane pada waktu tu. Kebanyakan produk berpantang pada waktu saya explore adalah dari produk jamu ataupun herba. Terdapat beberapa blog yang saya baca pada waktu tu, diorang xdapat hbiskan pun semua produk dal satu set yang dibeli atas faktor2 tertentu seperti:
1. Tak serasi dengan badan. Ada yang sembelit.
2. Tak sesuai buat anak yang menyusu badan. sebab bayi juga akn turut panas apabila ibu mengambil jamu. Ini dapat diperhatikan pada najis bayi ataupun bayi mengeluarkan taik mata dengan banyak.
3. Penyediaan yang leceh atau mengambil masa
4. Anak kuning/jaundis

ooooooooooooooooooooooooooooo

So kesimpulannya saya xprepare langsung untuk set berpantang pada waktu itu kerana saya juga emmikirkan faktor2 diatas. sebab takut tersalh beli.haha..tapi sebenarnya saya silap..para mommies harus menyediakan produk yang ingin digunakan untuk berpantang lebih awal. Produk dalm berpantang penting untuk :
1. TENAGA.Kita tiada masa dalam waktu berpantang. Macam saya..sibuk dengan anak. Anak blh dikatakan setiap sejam nak susu. Belum malam2 lagi. Memang xcukup tido dan diri pun xterurus. Sebb tu bantuan dan sokongan dari suami sangat penting.
2. MENYEMBUHKAN LUKA.Pada waktu berpantang kita perlu menguruskan luka jahitan secara norma mahupun cesarean dengan sangat baik. Jalan pun nak kena perlahan2. Jadi penting untuk memastikan luka kita sembuh dengan cepat dan sempurna.
3. STABILKAN HORMON.Selepas bersalin wanita akan mengalami ketidakstabilan hormon. Ialah proses melahirkan memanglah sangat mencabar dan menggunakan seluruh tenaga seorg ibu tu sendiri.
4. MENGUATKAN DAN MENYUBURKAN KEMBALI RAHIM. Wanita harus ingat.kita harus menjaga rahim dengan baik kerana disitulah tempat zuriat kita akan diteruskan. BArang yang nak diguna lama haruslah dijaga dengan baik.
5. MENGEMBALIKAN BENTUK BADAN. Semua orang nak kembali solid molid gituuuu.hiii

Jadi kerana itulah, sangat penting untuk kita pilih produk berpantang yang sesuai dan mampu milik ^_^

oooooooooooooooooooooooooo

Saya memilih untuk mengambil produk SHAKLEE semasa berpantang. MENGAPA:
1. Boleh diambil oleh ibu2 dari hari pertama bersalin walaupun anak mengalami jaundis. Saya menpunyai pengalaman di mana anak saya mengalami prolong jaundis. huuuu..sedih.kne amik darah. tapi saya masih bolehmengambil produk shaklee. selamat ^__^
2. Luka saya cepat baik.Alhamdulillah.
3. Yang paling saya rasa dan dengan izin Allah S.W.T iaalah saya kekal bertenaga walaupun malam2 memang xcukup tidor sebab anak nak susu.Alhamdulillah.

oooooooooooooooooooooooooooooo
Apa yang terkandung dalam Set Berpantang SHAKLEE ini:
Membekalkan 23 jenis vitamin 
Meningkatkan kecerdasan mental & ketahanan dari jangkitan
Menolong memulihkan fungsi penghadaman dan selera makan
Penting untuk pertumbuhan sel dan pembiakan

- B COMPLEX
Mengurangkan simptom kemurungan dan tekanan
Menolong mengurangkan simptom alahan
Anti Oksidan semulajadi
Menjaga kesihatan gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah
Mengurangkan keguguran rambut
Meningkatkan sistem imun, menolong penyembuhan dan masalah jeragat
Menyembuh daya seksual dan pertumbuhan organ

Jadi saya memang tidak ragu2 untuk mengesyorkan pada yang lain2 untuk mencuba produk ini. Kerana saya sendiri telah merasai kelebihan dan kebaikannye.ALHAMDULILLAH.

Jadi saya terus sign up sebgai SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR.hiii...siapa2 nak tau lebih lanjut mengenai produk ini blh cntact saya :
AZIE:0193024055
Sharing is caring..caring is loving :))

No comments:

Post a Comment